Ik heb een woning aangeboden gekregen. Welke gegevens moet ik opsturen?

In de meeste gevallen plannen wij een gesprek met je. Tijdens dat gesprek lever je de onderstaande documenten aan en beoordelen wij of we de woning aan je kunnen toewijzen.

  • Een geldig legitimatiebewijs (om je te kunnen identificeren) .
  • Verhuurdersverklaring van je huidige verhuurder of laatste verhuurder. Huur je nu van ons? Dan hoef je geen verhuurdersverklaring in te leveren.
  • Inkomensverklaring(en) van de Belastingdienst van het afgelopen jaar of van het jaar daarvoor. Deze kun je online aanvragen bij Mijn Belastingdienst of via de Belastingtelefoon: 0800 0543. Inkomensverklaringen(en) van eigen (pleeg)kinderen hoef je niet in te leveren.
  • Recente salaris- uitkeringsspecificatie(s).
  • Soms ook een BRP uittreksel. Dit is een uittreksel uit de Gemeentelijke Basis administratie met daarop je woonverleden. Deze kun je aanvragen bij de gemeente.