Huur betalen

Waar betaal je huur voor?

Dat leggen we je uit in deze video.

Veel gevraagd over Huur betalen

Op welke manier kan ik de huur betalen?

Algemeen

Je kunt je huur op drie manieren betalen. Het makkelijkste is om je huur via automatische incasso te betalen. Hiermee betaal je altijd het juiste bedrag op dezelfde dag van de maand. Je kunt de huur ook via I-deal betalen via 'Mijn TBV Wonen of via een overboeking bij je eigen bank.

Wanneer moet ik mijn huur betalen?

Algemeen

Uiterlijk de eerste van de maand moet je de huur betaald hebben.

Hoe vraag ik een huurspecificatie aan?

Algemeen

Ga hiervoor naar Mijn TBV Wonen. Hier kun je je huurprijsoverzicht vinden. Of je stuurt hiervoor een e-mail naar verhuur@tbvwonen.nl of neem telefonisch contact met ons op via 013-5940594.

Ik heb de huur betaald, maar ontvang een herinnering. Hoe kan dit?

Algemeen

Wij sturen je een brief als de huur niet op de afgesproken datum betaald is. Het verwerken van de betalingen en het versturen van de brieven duurt een aantal dagen. Het kan dus zijn dat onze brief en jouw betaling elkaar hebben gekruist. Als dit zo is dan hoef je niets te doen en kun je de brief weggooien.

Kan ik mijn huur bij jullie op kantoor betalen?

Algemeen

Ja, je kunt de huur bij ons op kantoor betalen met pin. Onze woonwinkel is op afspraak geopend van maandag tot en met vrijdag van 9:00 tot 17:00 uur.

Kan ik mijn huur contant betalen?

Algemeen

Nee, dit is niet mogelijk.

Ik heb teveel huur betaald. Hoe kan ik dit terug krijgen?

Algemeen

Neem hiervoor contact met ons op via 013-5940594 of stuur een e-mail: info@tbvwonen.nl.

Mijn bankrekeningnummer is gewijzigd. Hoe geef ik dit aan jullie door?

Algemeen

Stuur hiervoor een e-mail naar verhuur@tbvwonen.nl. Vermeld hierin je nieuwe bankrekeningnummer, je naam en je adres.

Ik ontvang mijn salaris/uitkering na de eerste van de maand. Mag ik de huur betalen nadat ik mijn salaris heb ontvangen?

Algemeen

Je moet de huur voor de 1e van de maand betalen. Lukt dit niet? Neem dan contact op met onze afdeling huurincasso via 013-5940594 of stuur een e-mail: huurincasso. We bekijken dan wat er mogelijk is.

Mag ik mijn huur meerdere maanden vooruit betalen?

Algemeen

Dat kan. Vermeld bij het overmaken welke maanden je betaalt. 

Wie weet er alles over de huurbetaling?

Algemeen

Binnen het team van de afdeling woonservice werken drie collega's die alles weten over de betalingen. Vragen kun je stellen via huurincasso.

Wat houdt de Wet betaalbare huur voor mij als huurder in?

Algemeen

Het doel van de Wet betaalbare huur die per 1 juli 2024 ingaat is om te zorgen voor meer betaalbare huurwoningen en kamers. Meer woningen krijgen door deze wet een huurprijs die past bij de kwaliteit. Meer informatie over deze Wet en wat dit (mogelijk) voor jou als huurder betekent vind je hier. Ook op de site van de Huurcommissie vind je meer informatie over bijvoorbeeld de huurprijscheck, klik hier voor meer informatie.