Ik kan mijn huur niet betalen

Kun je de huur niet meer betalen of heb je een huurachterstand? Dan kijken we samen hoe we dit kunnen oplossen en in de toekomst kunnen voorkomen. Dit kan bijvoorbeeld door een betalingsregeling. In overleg met jou, spreken wij dan een bedrag af dat je samen met de maandelijkse huur betaalt. Hiermee loop je de achterstand in. 

Ook de gemeente Tilburg biedt hulp via Schuldhulpverlening. Bekijk voor meer informatie de informatievideo hierover.

Veel gevraagd over Ik kan mijn huur niet betalen

Ik kan mijn huur niet betalen. Wat moet ik doen?

Algemeen

Neem hiervoor contact op met onze afdeling Huurincasso via 013-5940522. Samen kijken we naar een passende oplossing.

Kan ik een betalingsregeling met jullie afspreken?

Algemeen

Ga hiervoor naar 'Mijn TBVWonen'. Daar kun je een verzoek voor een betalingsregeling indienen. Of neem contact op met onze afdeling Huurincasso via 013-5940522. Samen kijken we naar een passende oplossing.

De deurwaarder stuurt een bericht dat mijn woning wordt ontruimd. Hoe kan ik dat voorkomen?

Algemeen

Dat hangt af van je situatie. Bel met onze afdeling incasso via 013-5940510 of 013-5940525. Dan bespreken we de situatie.

Kan ik een betalingsregeling treffen voor de afrekening van mijn servicekosten?

Algemeen

Neem hiervoor contact op met onze afdeling Huurincasso via 013-5940594. Samen kijken we naar een passende oplossing.

Mijn bewindvoerder regelt mijn financiƫle zaken. Moet ik dit aan jullie doorgeven?

Algemeen

Nee, dit regelt de bewindvoerder.

Ik heb bericht van de deurwaarder ontvangen, maar ik heb mijn huur wel betaald. Wat moet ik doen?

Algemeen

Neem hiervoor contact op met de deurwaarder. De gegevens vind je in de brief die je hebt ontvangen.

Ik heb bewindvoering aangevraagd in verband met financiƫle problemen. Wachten jullie op bericht van mijn bewindvoerder?

Algemeen

Dat is situatie-afhankelijk. Bel ons om de situatie te bespreken: 013-5940594.

Ik heb een brief van de deurwaarder ontvangen voor een betalingsachterstand van mijn huur. Wat nu?

Algemeen

Dat is misschien even schrikken. Er is een betalingsachterstand, waarover wij je al eerder berichtten. Je hebt tot op heden nog niet (volledig) betaald. Daarom hebben wij de deurwaarder ingeschakeld. Voor vragen kun je de deurwaarder contacten. De gegevens vind je in de brief die je hebt ontvangen.

Hoe vraag ik schuldhulpverlening aan?

Algemeen

Hiervoor kun je terecht bij de gemeente. Je kunt gratis en zonder afspraak bij schuldhulpverlening terecht voor advies van maandag tot en met vrijdag van 9:00 tot 16:00 uur. Kijk op schuldhulpverlening voor meer informatie.

Ik kan mijn betalingsregeling niet nakomen. Wat moet ik doen?

Algemeen

Hiervoor bel je met onze afdeling Huurincasso: 013-5940594 Samen kijken we naar een passende oplossing.

Hoe we je helpen als je je huur niet meer kunt betalen?

Dat leggen we je uit in deze video.