Hoe vaak overlegt een bewonerscommissie met jullie?
Algemeen
Mimimaal 2 keer per jaar overleggen zij met ons. Afhankelijk van het aantal onderwerpen en de behoefte van de bewonerscommissie en TBV Wonen kan dat vaker zijn.
Een bewonerscommissie vertegenwoordigt de huurders in een appartementencomplex. De commissie denkt mee over onderwerpen die gaan over het gebouw waarin je woont of de directe omgeving. Denk hierbij aan onderhoud, leefbaarheid, schoonmaak en tuinonderhoud.
Daarnaast kan een bewonerscommissie activiteiten organiseren, bijvoorbeeld een buurtfeest. Sommige bewonerscommissies sturen ook nieuwsbrieven aan de bewoners. Een bewonerscommissie is er niet voor persoonlijke problemen van huurders, zoals een burenruzie.
Mimimaal 2 keer per jaar overleggen zij met ons. Afhankelijk van het aantal onderwerpen en de behoefte van de bewonerscommissie en TBV Wonen kan dat vaker zijn.
In appartementencomplexen waar een bewonerscommissie actief is, vind je vaak informatie over de commissie op een mededelingenbord in de hal. Of je belt je wijkbeheerder. Hij of zij kan ook aangeven of er een bewonerscommissie is en hoe je deze bereikt.
Een bewonerscommissie is een groep huurders van een (appartementen)complex waarmee wij overleggen. Zij vertegenwoordigen en komen op voor de algemene belangen van alle huurders in een complex.
Neem hierover contact op met jouw leefbaarheidsconsulent.
Ja, in de meeste gevallen kan dit. Neem hiervoor contact op met de leefbaarheidsconsulent in jouw buurt.
Een bewonerscommissie denkt actief mee over onderwerpen die over het complex of de directe omgeving gaan. Zoals onderhoud, leefbaarheid, schoonmaak en tuinonderhoud.
Daarnaast kan een bewonerscommissie activiteiten organiseren, bijvoorbeeld rondom een burendag of een buurtfeest. Soms verzorgen zij een nieuwsbrief.
Een bewonerscommissie is er niet voor persoonlijke problemen van huurders, zoals een reparatieverzoek of een burenruzie.