Gegevens aanleveren

Ben je als eerste kandidaat geëindigd voor een woning? Dan nemen we contact met je op. Als je dan nog geïnteresseerd bent, ontvang je van ons meer informatie voor een bezichtiging van de woning en een uitnodiging voor een toewijzingsgesprek. H
ierin staat ook welke gegevens we van jouw nodig hebben zodat we kunnen controleren of de woning past bij jouw inkomen.

Het is ook mogelijk dat we een groepsbezichtiging plannen in de woning. Ook dan wordt je door ons hiervoor per mail benaderd 

Veel gevraagd over Gegevens aanleveren

Ik heb een woning aangeboden gekregen. Welke gegevens moet ik opsturen?

Algemeen

In de meeste gevallen plannen wij een gesprek met je. Tijdens dat gesprek lever je de onderstaande documenten aan en beoordelen wij of we de woning aan je kunnen toewijzen.

  • Een geldig legitimatiebewijs (om je te kunnen identificeren) .
  • Verhuurdersverklaring van je huidige verhuurder of laatste verhuurder. Huur je nu van ons? Dan hoef je geen verhuurdersverklaring in te leveren.
  • Inkomensverklaring(en) van de Belastingdienst van het afgelopen jaar of van het jaar daarvoor. Deze kun je online aanvragen bij Mijn Belastingdienst of via de Belastingtelefoon: 0800 0543. Inkomensverklaringen(en) van eigen (pleeg)kinderen hoef je niet in te leveren.
  • Recente salaris- uitkeringsspecificatie(s).
  • Soms ook een BRP uittreksel. Dit is een uittreksel uit de Gemeentelijke Basis administratie met daarop je woonverleden. Deze kun je aanvragen bij de gemeente.

Welke inkomensgegevens moet ik aanleveren?

Algemeen

In ieder geval een inkomensverklaring van de Belastingdienst van het voorgaande jaar of het jaar daarvoor. Hierop moet het verzamelinkomen van een bepaald jaar staan. Dit formulier stuur je ook op als je geen inkomen hebt. Daarnaast kunnen we vragen om inkomengegevens zoals loon- of uitkeringsstroken.

Ik heb een woning aangeboden gekregen, maar ik kan de gevraagde gegevens niet op tijd aanleveren. Wat nu?

Algemeen

Bel ons meteen om te bespreken wat de mogelijkeden zijn. Je kunt ook een e-mail sturen naar verhuur@tbvwonen.nl.

Ik heb een woning aangeboden gekregen. Binnen welke termijn moet ik mijn gegevens opsturen?

Algemeen

In de aanbieding staat tot wanneer je kunt reageren en gegevens moet aanleveren bij ons.

Ik heb geen inkomen. Moet ik toch een inkomensverklaring opsturen?

Algemeen

Ja, ook als je geen inkomen hebt, hebben wij een inkomensverklaring van de Belastingdienst van je nodig. Ook al had je geen inkomen, dan vraag je toch een formulier op.

Waar vraag ik mijn inkomensverklaring aan?

Algemeen

Je kunt deze downloaden op de website van de Belastingdienst.

Log in met je DigiD en ga naar het tabblad 'Inkomstenbelasting'. Hier kun je het jaar kiezen waarover je de inkomensverklaring wilt hebben.

Je kunt de verklaring ook telefonisch opvragen bij de Belastingdienst door te bellen naar 0800 0543. Houd je burgerservicenummer bij de hand.

Let op: als je belt stuurt de Belastingdienst de verklaring binnen 5 dagen naar je op.

Ik ben zelfstandig ondernemer. Welke inkomensgegevens moet ik aanleveren?

Algemeen

Een inkomensverklaring van de Belastingdienst. Ook vragen we om de jaarrekening van vorig jaar en een prognose van je boekhouder voor dit jaar.