Prestaties

Kwaliteit vinden we belangrijk bij TBV Wonen. Nog belangrijker is wat jij als klant ervan vindt. Daarom onderzoeken we regelmatig hoe we nóg beter kunnen werken aan jouw wensen. Als het nodig is verbeteren we ook.

Deze onderzoeken laten we regelmatig doen.

KWH-Huurlabel

KWH is het landelijke centrum voor kennis en kwaliteit voor en door woningcorporaties. Deze organisatie meet steeds of wat wij doen in orde is. De mening van bewoners is daarbij het belangrijkst. Doen we het goed, dan krijgen we het KWH-Huurlabel. Dat is een keurmerk voor kwaliteit speciaal voor woningcorporaties. TBV Wonen heeft het keurmerk sinds 2002.

Per onderdeel krijgen we een cijfer. Deze cijfers kregen we in 2022.

  • Algemene waardering 7,4
  • Woning zoeken 8,2
  • Nieuwe huurders 8,3
  • Vertrokken huurders 8,2
  • Reparaties 8,1
  • Onderhoud 7,8

Totaal 8,1

Visitatie

Eén keer in de vier jaar krijgt TBV Wonen een officiële controle. Dat is verplicht. In het voorjaar van 2021 heeft Ecorys die controle gedaan.

We hebben mooie cijfers gekregen.

  • Presteren naar Opgaven en Ambities: 7,5
  • Presteren naar Vermogen: 8,0
  • Governance van maatschappelijk presteren: 7,3
  • Presteren volgens Belanghebbenden: 7,8

We zijn blij met deze score. Die laat zien dat wat we doen waardevol is.
Wil je er meer over weten? Bekijk hier de uitleg in een afbeelding.
Hier kun je het hele rapport lezen.

Aedes-benchmark

Aedes vergelijkt de belangrijkste prestaties en kosten van woningcorporaties met elkaar. Dat noemen we benchmark. Dan weten we hoe we het doen in vergelijking met andere corporaties in Nederland.

In 2023 waren dit onze scores:

  • Huurdersoordeel: A
  • Bedrijfslasten: C
  • Duurzaamheid: A
  • Onderhoud & verbetering: A

We vinden vooral Huurdersoordeel belangrijk. We doen het namelijk voor onze bewoners.

Meer weten?

Je leest meer over onze benchmarkscore in dit overzicht.