Prestaties
Kwaliteit vinden we belangrijk bij TBV Wonen. Nog belangrijker is wat jij als klant ervan vindt. Daarom onderzoeken we regelmatig hoe we nóg beter kunnen werken aan jouw wensen. Als het nodig is verbeteren we ook.
Deze onderzoeken laten we regelmatig doen.
KWH-Huurlabel
KWH is het landelijke centrum voor kennis en kwaliteit voor en door woningcorporaties. Deze organisatie meet steeds of wat wij doen in orde is. De mening van bewoners is daarbij het belangrijkst. Doen we het goed, dan krijgen we het KWH-Huurlabel. Dat is een keurmerk voor kwaliteit speciaal voor woningcorporaties. TBV Wonen heeft het keurmerk sinds 2002.
Per onderdeel krijgen we een cijfer. Deze cijfers kregen we in 2024.
- Algemene waardering 7,2
- Nieuwe huurders 8,1
- Vertrokken huurders 8,3
- Reparaties 8,1
- Onderhoud 7,3
Visitatie
Eén keer in de vier jaar krijgt TBV Wonen een officiële controle. Dat is verplicht. In het voorjaar van 2025 is deze visitatie uitgevoerd door Pentascope, volgens de landelijke methodiek van SVWN.
We hebben opnieuw een mooie beoordeling gekregen:
- Maatschappelijke waarde:
- Beschikbaarheid: goed
- Zelfredzaamheid: goed
- Leefbaarheid: naar behoren
- Maatschappelijke verankering: goed
We zijn trots op deze beoordeling. Ze bevestigt dat we als maatschappelijke organisatie goed op koers liggen en dat onze inzet voor betaalbaar en passend wonen wordt gewaardeerd.
Wil je meer weten? Lees dan het visitatierapport.
Aedes-benchmark
Aedes vergelijkt de belangrijkste prestaties en kosten van woningcorporaties met elkaar. Dat noemen we benchmark. Dan weten we hoe we het doen in vergelijking met andere corporaties in Nederland.
In 2024 waren dit onze scores:
- Huurdersoordeel: B
- Bedrijfslasten: C
- Duurzaamheid: A
- Onderhoud & verbetering: A
We vinden vooral Huurdersoordeel belangrijk. We doen het namelijk voor onze bewoners.